Caspian Innovation Center



Şirkət haqqında:


Caspian Innovation Center şirkəti 2017-ci ildə Azərbaycanın qlobal brendi olan SOCAR və dünyanın nəhəng İT şirkətlərindən biri olan IBM tərəfindən əsası qoyulmuş birgə müəssisədir. Şirkətin yaradılmasında məqsəd ölkəmizdə və ölkədən kənar regionlarda dünyada gedən rəqəmsal transformasiya prosesini uğurla həyata keçirərək iqtisadiyyatımızın inkişafına töhfə verməkdir. İnnovativ həll yolları vasitəsilə rəqəmsal transformasiya prosesini şirkətlərdə sürətləndirmək və onların dünya bazarında müasir tələblərə cavab verən və rəqabətə davamlı şəkildə fəaliyyət göstərməsini təmin etmək əsas vəzifələrimizdəndir.
Şirkətimizin əsas fəaliyyət istiqamətləri biznesin transformasiyası sahəsində yol xəritələrini təyin edərək müxtəlif növ proqram təminatlarının tətbiq olunması, mövcud və yeni tətbiq olunmuş proqram təminatlarına texniki dəstəyin göstərilməsi, Biznes Resursların Planlaşdırılması platformalarının SAP üzərində qurulması, elektron sənəd dövriyyəsinin tətbiqi, İT infrastrukturlarının qurulması və dəstək xidmətinin göstərilməsi kimi əsas istiqamətlərdən ibarətdir.



 

Əlaqə vasitələri:




Junior-Level System Administrator

Job Description: 

Caspian Innovation Center is seeking a System Administrator. This person will provide a sound and secure information technology environment that supports SOCAR business and technical requirements, including virtual infrastructure, server hardware/software maintenance, E-mail, backup solutions, security, cloud computing and policies and procedures development.

A successful candidate will have 1-2 years working knowledge of Microsoft Windows environments, Azure, M365, Active Directory, DNS, DHCP, TCP-IP, server/PC hardware, backups, user and group management, firewall & proxy, remote access and general network/information security. On prem Exchange and SCCM knowledge will be welcomed. 

SOCAR utilizes many applications and utilities for billing, account maintenance, HR, financials, workorders, document workflows etc. These applications run on Windows and Linux platforms, with datasets on SQL and Oracle databases.

The candidate will be responsible for installing, configuring, and maintaining the company’s various computers systems and applications, both on-premises and clouds. This includes system and application upgrades, updates and patches.  The candidate will be responsible for securing company data and other resources and ensuring data availability and disaster recovery. 

Other duties include: 

  • Maintaining the various computer systems owned or operated by SOCAR and CIC 
  • Resolving technical issues and providing technical assistance for all operating systems and applications 
  • If necessary, provide end-user support. Providing in-person and remote support through use of the telephone or remote access 
  • Providing new employees with required access to the company’s computer systems 
  • Maintaining business software applications 
  • Researching, designing, implementing, configuring, monitoring, troubleshooting, and evaluating existing and new operating systems and applications. 
  • Ensure that architecture principles and technology standards are consistently applied and updated as appropriate. 
  • Conferring with database programmers, analysts or other system administrators as needed 
  • Testing, validating and installing operating system and application security/performance patches. 
  • Directing third-party vendors who may be involved in diagnosing and correcting system related issues and assisting with solutions. 
  • Assisting in utility account maintenance.  
  • Administrative tracking and electronic documentation of service orders - Creating, modifying, and running Access queries and reports.  
  • Helping with month end reporting. 
  • Supporting management with IT requests and potential new implementations. 
  • Researching new IT services/vendors with management as needed for cost containment. 
  • Supporting Management with tracking of computer/printer devices for asset controls. 
  • Ensuring end users have proper computer resources the set up needed to be able to work efficiently. 

Educational Requirements: 

  • Bachelor’s degree is desired in a Computer Science field or Equivalent area.
  • Certifications in Computer Science are welcomed. 

Skills: 

  • Logical thinker, ability to logically solve problems, proactive in resolving problems and troubleshooting. 
  • Excellent analytical abilities, project and time management skills, with ability to work on multiple projects simultaneously. 
  • Excellent verbal and written communication skills. 

Interested candidate can apply via the link in the Apply for job button.

  • Bizi izləyin:

İş üçün müraciət edin

Müraciət edin


Caspian Innovation Center



Şirkət haqqında:


Caspian Innovation Center şirkəti 2017-ci ildə Azərbaycanın qlobal brendi olan SOCAR və dünyanın nəhəng İT şirkətlərindən biri olan IBM tərəfindən əsası qoyulmuş birgə müəssisədir. Şirkətin yaradılmasında məqsəd ölkəmizdə və ölkədən kənar regionlarda dünyada gedən rəqəmsal transformasiya prosesini uğurla həyata keçirərək iqtisadiyyatımızın inkişafına töhfə verməkdir. İnnovativ həll yolları vasitəsilə rəqəmsal transformasiya prosesini şirkətlərdə sürətləndirmək və onların dünya bazarında müasir tələblərə cavab verən və rəqabətə davamlı şəkildə fəaliyyət göstərməsini təmin etmək əsas vəzifələrimizdəndir.
Şirkətimizin əsas fəaliyyət istiqamətləri biznesin transformasiyası sahəsində yol xəritələrini təyin edərək müxtəlif növ proqram təminatlarının tətbiq olunması, mövcud və yeni tətbiq olunmuş proqram təminatlarına texniki dəstəyin göstərilməsi, Biznes Resursların Planlaşdırılması platformalarının SAP üzərində qurulması, elektron sənəd dövriyyəsinin tətbiqi, İT infrastrukturlarının qurulması və dəstək xidmətinin göstərilməsi kimi əsas istiqamətlərdən ibarətdir.



 

Əlaqə vasitələri:




Junior-Level System Administrator

Job Description: 

Caspian Innovation Center is seeking a System Administrator. This person will provide a sound and secure information technology environment that supports SOCAR business and technical requirements, including virtual infrastructure, server hardware/software maintenance, E-mail, backup solutions, security, cloud computing and policies and procedures development.

A successful candidate will have 1-2 years working knowledge of Microsoft Windows environments, Azure, M365, Active Directory, DNS, DHCP, TCP-IP, server/PC hardware, backups, user and group management, firewall & proxy, remote access and general network/information security. On prem Exchange and SCCM knowledge will be welcomed. 

SOCAR utilizes many applications and utilities for billing, account maintenance, HR, financials, workorders, document workflows etc. These applications run on Windows and Linux platforms, with datasets on SQL and Oracle databases.

The candidate will be responsible for installing, configuring, and maintaining the company’s various computers systems and applications, both on-premises and clouds. This includes system and application upgrades, updates and patches.  The candidate will be responsible for securing company data and other resources and ensuring data availability and disaster recovery. 

Other duties include: 

  • Maintaining the various computer systems owned or operated by SOCAR and CIC 
  • Resolving technical issues and providing technical assistance for all operating systems and applications 
  • If necessary, provide end-user support. Providing in-person and remote support through use of the telephone or remote access 
  • Providing new employees with required access to the company’s computer systems 
  • Maintaining business software applications 
  • Researching, designing, implementing, configuring, monitoring, troubleshooting, and evaluating existing and new operating systems and applications. 
  • Ensure that architecture principles and technology standards are consistently applied and updated as appropriate. 
  • Conferring with database programmers, analysts or other system administrators as needed 
  • Testing, validating and installing operating system and application security/performance patches. 
  • Directing third-party vendors who may be involved in diagnosing and correcting system related issues and assisting with solutions. 
  • Assisting in utility account maintenance.  
  • Administrative tracking and electronic documentation of service orders - Creating, modifying, and running Access queries and reports.  
  • Helping with month end reporting. 
  • Supporting management with IT requests and potential new implementations. 
  • Researching new IT services/vendors with management as needed for cost containment. 
  • Supporting Management with tracking of computer/printer devices for asset controls. 
  • Ensuring end users have proper computer resources the set up needed to be able to work efficiently. 

Educational Requirements: 

  • Bachelor’s degree is desired in a Computer Science field or Equivalent area.
  • Certifications in Computer Science are welcomed. 

Skills: 

  • Logical thinker, ability to logically solve problems, proactive in resolving problems and troubleshooting. 
  • Excellent analytical abilities, project and time management skills, with ability to work on multiple projects simultaneously. 
  • Excellent verbal and written communication skills. 

Interested candidate can apply via the link in the Apply for job button.

  • Bizi izləyin:

İş üçün müraciət edin

Müraciət edin


Xəyalındakı işi umano.az ilə tap